HODNĚ POTU, ALE ŽÁDNÉ SLZY

Letošní léto nebylo extrémně horké. Přesto jsme se v Janově peci pořádně zapotili. Objednávky zákazníků na e-shopu i z obchodů ani náhodou nenajely na volnější prázdninový rytmus. Naopak lámaly rekordy. Díky všem za to! Janova pec přitom stále stojí na třech lidech, a když z našeho sehraného tria odjede jeden na dvoutýdenní dovolenou, je to pro zby

Nemáme žádnou „celozávodní“ dovolenou, jak je i dnes v některých podnicích zvykem. Na dva týdny v celku vypnout a změnit prostředí je však potřeba. V naší firmičce tak místo tří lidí musí dočasně všechno zvládnout dva. Napéct müsli, kaše, sušenky, vše zabalit, vyřídit všechny objednávky. Nemáme velké skladové zásoby, dodávané zboží je tedy maximálně čerstvé. Větší zásoby ani nestačíme udělat, přesto objednávky vyřizujeme téměř okamžitě. Prostě děláme to just in time.
K tomu rozvážíme zboží do obchodů a domácností po Praze. Pro mimopražské zákazníky je třeba zboží pečlivě zabalit a rozeslat po celé republice a na Slovensko. A k tomu běžná agenda, vyžadovaná státem, které neuniknou žádní živnostníci. Vážně na to všechno jsme jen tři, a v době dovolených dva!
O prázdninách obvykle bývalo volněji, což pro ty letošní rozhodně neplatilo. Janova pec jela i v parných dnech naplno. Skvělý odbyt si vysvětlujeme mimo jiné tím, že lidé tolik neodjeli na zahraniční dovolenou jako v jiných letech a nakupovali doma. Pro nákupy bylo také příznivější počasí, neodrazovala od nich dlouhodobá vedra k padnutí, jaká bývala v předchozích letech.

A pak tu stále máme obtížný čínský virus. Kromě všemožných komplikací a ukázky mimořádné vládní neschopnosti na něm vidím jedno pozitivum. „Koronáč“ snad přispěl k tomu, že si stále více lidí uvědomuje, jak důležité je starat se o svou imunitu a dobře jíst.
Na prodejích se odrazila také naše letní novinka – slané Zrnění. Ukázalo se, že jsme se trefili do chuti mnoha zákazníků. Zrnění se okamžitě zařadilo mezi naše nejprodávanější výrobky. Je skvělé na svěží letní saláty, ale jeho čas přichází i s podzimem a teplými krémovými polévkami, jako je dýňová, mrkvová, nebo i hrášková či brokolicová. Určitě vyzkoušejte.

Janova pec roste i díky novým obchodům, které se nám samy průběžně hlásí. Nemáme žádné obchodní zástupce, kteří by obcházeli krámy a přemlouvali je, aby odebírali naše výrobky. Poptávka přichází také z Německa a Rakouska, ale ve třech sotva stíháme dodávat na český trh. Janova pec má dobré jméno a věřte, že ho budeme držet. Děkujeme za přízeň :)


Váš Jan

5
Načítám